Skip links

Euskal kultura DA!


Marka estrategiaren inflexio puntu bilakatu genuen Durangoko Azokaren 50. urteurrena 2016an, eta lanketa horretan sakontzen dihardugu geroztik.

Europa osoan kultur arloan egiten diren azoken artean arrakastatsuenetakoa da Durangoko Azoka. Euskal kulturarekin loturiko beste hainbat proiekturen artean, Sorland agentziako kideok Durangoko Azokarekin urte askoan lan egin izan dugu, eta 50. urteurrena aukera profesional paregabea iruditu zitzaigun.

Ez genuen komunikazioan jauzi bat egiteko eta marka nortasun gaurkotu bat sortzeko aukera galdu nahi. Marka berritu hori lantzen dihardugu ondorengo edizioetan.

Durangoko Azoka DA

Ospakizun garrantzitsua izan zen, euskal kulturzaleentzat bereziki, eta euskal herritarrentzat oro har.

Epe ertaineko komunikazio estrategia finkatu genuen, eta marka nortasun berria aurkeztu zuen Durangoko Azokak: DA!

DA! Durangoko Azokaren akronimotik dator. Baina gainera DA! Aditz ezin esanguratsuagoa da euskaraz; esaerak dioen bezala “izena badu, bada”. Euskal kulturari buruz ari garenez gero, ez dago soberan Shakespeare bezalako erreferente unibertsala eta bere “to be or not to be” ezaguna aipatzea ere; “bada ala ez da” hori da kontua.

Izen labur, esanguratsu eta sonoritate handiko marka nortasun hori bihurtu genuen spotak, kartel grafikoak eta gainerako publizitate euskarriak sortzeko ardatz nagusi. Logotipo tipografikoari karratua gehitu genion DA! Markari funtzio bikoitza emateko. Alde batetik, sortzaile eta kultura jarraitzaileen topaleku izateko. Bestetik, artisten azken lanak kaleratzeko eskaparate ezin hobea.

50 urte… eta askoz gehiago!

50. ediziotik aurrera denetariko euskarritara eroan dugu DA! markaren garapena eta bere sorkuntza estrategia: kartela, seinalizazioa, egitaraua, liburuxka, gonbidapenak, etab. Edizioz edizio, bestalde, Durangoko Azokaren arduradunek aldian aldian zabaldu gura izan duten mezu nagusia DA! marka izenarekin bat datorren eslogan bihurtzeko sormen lana egin dugu.

Marka estrategia garatzeko lan horretaz gainera, Durangoko Azokaren komunikazio bulegoa osatzeko, kudeatzeko eta zuzentzeko lana ere burutu dugu Sorlandeko kideok: lan-talde profesionala osatzeko kideak bildu, komunikazio ekintzak aurreko hilabeteetan planifikatu, aurkezpenak antolatu eta Durangoko Azoka egiten den egunetan komunikazio premiei bertatik bertara erantzun.

51. edizioan bizipenak izan genituen ideia ardatz: Durangoko Azokara datozen kultur sortzaile eta zaleek bertan bizi dituzten bizipenak; izan liburu eta diskoen salerosketan, izan zuzeneko kultur ekitaldietan, izan kalean jende arteko harremanetan. Ideia hori laburbildu zuen eslogana “Bizitzekoa DA!” izan zen.

52. edizioan, berriz, Durangoko Azoka lurralde bihurtu genuen, “Sormenaren lurraldea DA!” esloganarekin. Ezohiko lurralde bat eraiki genuen: sormena iristen den lekuraino zabaltzen den lurraldea, euskara ardatz duena eta kultura oinarri.

53. edizioan aniztasuna izan zen mezu nagusia eta “DA! asko dira” esloganarekin landu genuen diskurtso hori. Marka lanketaren koordinazioa hobetu eta koherentzia indartuz, gainera, marka euskarri grafikoak ez ezik kartel nagusia eta spota sortzeko eta ekoizteko lan-talde kreatiboa zuzendu genuen, lehenengo aldiz; zeregin horretan, Txakur Gorria kolektibokoak izan genituen lankide.

54. edizioan Durangoko Azoka bizirik mantentzen duen ekosistema izan da ideia ardatza, eta “osorik DA!” esloganak laburbildu du ideia hori. Oier Zuñiga ilustratzailearekin landu dugu sorkuntza, zabalkundea, kontsumoa eta gozamena batzen dituen euskal kulturgile eta kulturzaleen osotasun horren irudikapena. Lan-talde kreatibo osoak elkarrekin lan egiteko irizpideari eutsiz, kartel nagusia sortzeaz gainera spota eta irrati kuina ere elkarlan horri jarraipena emanez sortu ditugu, Gaizka Izagirre bideogilearekin eta Ander Garaizabal soinu teknikariarekin.

55. Durangoko Azoka osasun krisi baten erdian etorri da, eta komunikazio estrategia egoera berezi honetara egokitu behar izan dugu. Ane Pikaza aurtengo kartelaren egileak Sorlandekin lanketa kreatibo kolaboratiboan eta TAU PA DA! leloa oinarri hartuta, bizitzen ari garen egoera grisean kultura gure bizitza loratzen duen taupada izateaz gain, etengabeko eraikuntzan eta sorkuntzan dagoen bihotza garela irudikatu nahi izan du. Hortik abiatuta publizitate euskarriak, saregintza, agerraldietarako baliabideak, azoka egunetarako seinaletika eta euskarriak, papergintza eta spota sortu ditugu. Gainera, berrikuntzak ere izan dira aurtengoan. Aurten euskal herrietatik Durangora etortzerik izan ez denez, DA! joango da euskal herrietara. DA! ibiltari honi marka komunikazio aldetik osotasuna emateko, bai grafikoki bai diskurtso aldetik, marka bera hartu dugu ardatz: DA! Eta euskal esamolde ezaguna baliatuz, horrela osatu dugu ekimenaren izena: ZU NON, HAN DA!

2021a ere urte berezia izaten ari da, ziurgabetasunez betea; eta 56. Durangoko Azoka aurrera ateratzea erronka handia izan da eta Sorland bidelagun izan du erronka horretan.

Komunikazio helburu nagusiak zehaztu eta prentsa bulegoaren eguneroko gida-lerroak diseinatu ditugu. Horrez hain, mezugintzaren, bozeramailetzaren edo jendaurreko agerpenen ildo nagusiak finkatu ditugu. 56. edizioa harilkatuko duen ideia kreatiboa sortu dugu, estrategiarekin lerratuta. Ideia kreatibo horren aplikazio posibleak aurreikusi ditugu, publizitate kanpaina osorik gauzatzeko orduan: leloa, kartela, spota, irrati-kuina, ekintzak, hartzaileen parte-hartzea…

Marka nortasuna gaurkotu ondoren, marka berritu hori garatzen dihardugu edizioz edizio, marka lanketa urtean urteko mezu nagusiekin uztartuz.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies