Skip to main content
amaia-naberan-urkia

Marka estrategia garatzen dut; diseinua, ilustrazioa eta komunikazioa nire eguneroko disziplinak izanik.

Alex Faickney Osborn publizista estatubatuarrak brainstorming-a garatu zuen 40ko hamarkadan, taldekako ideiak sortzeko modu gisa. Harrezkero, prozesu hori eraginkorragoa eta produktiboagoa izateko hainbat teknika garatu dira.

Zer da brainstorming-a?

Brainstorming-a edo ideia-jasa, ideien sorrera sustatzen duen eta ideia-fasean irizpide kritikorik ez duen sormen teknika bat da.

Hainbat arlotan erabilgarria, publizitatetik hasi eta produktuen plangintzaraino, funtsezkoa da sormena eta berrikuntza bultzatzeko, talde-lana hobetuz eta originaltasuna sustatuz. Adibidez, publizitate arloan, sormen-kanpainak sortzeko erabiltzen da; produktuen garapenean, berriz, ezaugarri berritzaileak edo konpondu beharreko arazoak identifikatzen lagun dezake.

Fasezkako egiturari eta eskura dauden teknikei esker, moldagarria eta erabilgarria da sormenezko irtenbideak eta negozio-aukerak aurkitzeko.

Nola egin brainstorming bat pausoz pauso?

01

Parte-hartzaileak aukeratu. Brainstorming-a bereziki eraginkorra da taldean egiten denean. Lankidetzak eta ikuspegien aniztasunak ideia aberatsagoak eta askotarikoagoak ekar ditzakete. Taldearen potentziala maximizatzeko, garrantzitsua da saioa aberastu dezaketen hainbat trebetasun eta esperientzia dituzten pertsonak sartzea.

02

Arazoa edo gaia definitu. Saioa hasi aurretik, funtsezkoa da parte-hartzaile guztiek helburua zein den ulertzea. Ezinbestekoa da arazoa behar bezala definitu ahal izatea eta parte-hartzaileei argi eta garbi azaltzeko gai izatea. Bestela, ezinezkoa izango da ideiak ongi bideratuta egotea.

03

Moderatzaile bat aukeratu. Pertsona horrek gidatuko du saioa, ikuspegiari eutsiko dio eta arauak betetzen direla ziurtatuko du. Bilera zuzentzeko ardura ere izango du, eraginkorra izan dadin eta helburua bete dadin.

04

Denbora-muga ezarri. Taldearen energia mantentzen eta ideiak modu eraginkorragoan sortzen laguntzen du.

05

Ideiak askatasunez sortu eta kritikak saihestu. Helburua ideiak askatasunez sortzea izan behar du, ideia guztiak ongietorriak dira eta bat ere ez da aldez aurretik epaitu behar, ez da horien kalitatea edo balioa epaitu behar. Pentsamendu-askatasuna funtsezkoa da.

06

Ideiak guztiak erregistratu. Saioan zehar, interesgarria da pertsona batek sortzen diren ideia guztiak idaztea, epaitu gabe. Ideia horietatik geroago beste ideia batzuk sortzea eskatzen du, ideia hobeak lortzeko ideiak konbinatzea, askotan, horrela lortzen da arazo bati behin betiko irtenbidea aurkitzea.

07

Ideia onenak ebaluatu eta hautatu. Brainstorming saioaren ondoren, behar baino denbora gehiago pasatzen utzi gabe, ebaluatu eta findu zuzenean hautatuko ideiak. Ziurtatu hautatutako ideiak bideragarriak eta egokiak direla zure marketin-helburuak lortzeko.

Hemen duzu brainstorming teknikei buruzko bideo bat, saio eraginkor bat egiteko moduari buruzko ikuspegi bisuala eta praktikoa eskain diezazukeena.

Metodo berritzaileen bidezko sormen-blokeoak gaindituz

Batzuetan, brainstorming metodo tradizionalak agian ez dira nahikoa sormen-blokeoak gainditzeko. Brainstormingeko teknika aurreratuak daude, sormena eta irtenbide berritzaileak sortzen lagun dezaketenak. Hona hemen teknika horietako batzuk:

  • Brainwriting: Brainstorming-a ideiak taldean sortzeko teknika bat den bitartean, brainwriting honen aldaera bat da. Bertan, parte-hartzaileek beren ideiak banaka idazten dituzte partekatu aurretik, eta horrek pertsona itxienei aktiboki parte hartzen lagun diezaieke.
  • Mapa mentalak. Ikusizko teknikak erabiltzeak, hala nola mapa mentalak edo marrazkiak erabiltzeak, konexioak sortzen, ideiak bistaratzen, antolatzen eta norabide sortzaile desberdinak esploratzen lagun dezakete.
  • Rolestorming: Saio batean rol desberdinak hartzea, rol edo pertsonalitate desberdinak interpretatzea ikuspegi berriak aztertzeko.
  • 6-3-5 metodoa: Metodo honetan, sei partaidek hiru ideia idazten dituzte bost minuturo, eta horrek ideia ugari sortzea errazten du denbora gutxian.
  • Arrakalen analisia: Egungo egoeraren eta lortu nahi den helburuaren arteko aldea identifikatzeak arrakala hori ixteko ideia espezifikoak sortzen lagun dezake.
  • Reserve Brainstorming: Konponbideak bilatu beharrean, egoera okertzeko edo arazoa sortzeko moduak bilatzen dira kasu honetan, eta horrek ideia kontraintuitiboak eta sortzaileak ekar ditzake.
  • Starbursting: Oinarrizko sei gaiei buruzko galderak egitea (nork, zer, noiz, non, zergatik eta nola) ideia edo arazo baten hainbat alderdi aztertzeko.

Laburbilduz…

Brainstormingak ideia eta irtenbide berritzaileak sortzeko tresna eraginkorrenetako bat izaten jarraitzen du. Teknika aurreratuak inplementatuta eta testuingurura egokituta, era guztietako taldeek sormen-blokekoak gaindi ditzakete eta elkarrekin lan egin helburu komunak lortzeko.

Zabaldu zure burua metodologia berrietara, eraldatu zure ikuspegi sortzailea eta eraman zure proiektuak hurrengo mailara!

Marka estrategia garatzen dut; diseinua, ilustrazioa eta komunikazioa nire eguneroko disziplinak izanik.