Skip links

Bigarrenean, kolektiboago


Berrikuntzekin dator Euskaraldiaren bigarren edizioa. “Gehiago, gehiagorekin, gehiagotan” lelopean, eremu berrietara zabaltzeko xedea dauka ariketa sozialak.

2018an egin zen Euskaraldiaren lehen edizioa. Ekimen berritzailea izan da hainbat aldetatik begiratuta: urrats praktikoak proposatzen ditu, elkarlan bide berriak planteatzea lortu du eta Euskal Herri osoan modu kolektiboan egin da.

Bere lehen edizioan marka guztiak hautsi zituen: 220.000 lagunek parte-hartu zuten, 400 udalerrik eman zuten izena, lehen aldiz hiru gobernutako ordezkariak egon ziren gizarte eragileekin lanean…

Hastapenetatik izan da Sorland Euskaraldiaren bidelagun: komunikazio estrategia zehaztuz, eta izena sortzeko naminga, marka nortasun grafikoa, publizitate kanpaina eta diseinu grafikoa sortuz.

Lehen edizio arrakastatsu horren amaieran, ordea, bide baten hasiera besterik ez zela nabarmendu zuten antolatzaileek. Hala, orain, bigarren edizioan dauzkagu jarrita gogoak.

Gehiago, gehiagorekin, gehiagotan

Euskaraldia ariketa progresiboa da; hau da, edizioz edizio urrats berriak proposatzea asmo duena. Aurtengo desafioen artean daude ariguneekin entitateetara jauzi egitea, ahobizi eta belarriprest rolak hobeto azaltzea edota iaz iritsi ez ginen parte-hartzaile potentzialengana iristea.

Horregatik, bi kanaleko komunikazioa planteatzen dugu: plano informatiboan eta formatiboan. Plano formatiboan entitateetarako jauzia iragartzen den arren, plano informatiboak jarraitu egin behar duela argi dago, Euskaraldia zer den, zergatik egiten den… azaldu; oraindik ekimenaren potentzialitate guztia ez delako garatu, ez ezagutza mailari dagokionez, ezta parte hartzaile kopuruari dagokionez ere.

Esloganean bigarren edizioaren berrikuntza horiek jaso nahi izan ditugu (egun, jende, gune eta une gehiago) eta hortik dator “Gehiago, gehiagorekin, gehiagotan” goiburua. Marka irudi berrituak ere norbanakotik kolektibora egiteko jauzi hori irudikatzen du.

Storytelling-ean ariguneek garrantzi berezia hartu dute; ulertzen dutenek eta dakitenek elkarrekin euskaraz arituko diren gune kolektiboak dira ariguneak. Hala, herritarrekin bat askotariko erakunde, enpresa eta taldeei egingo diegu Euskaraldian parte hartzeko deia.

Euskararen egun handia, abenduaren 3an

Euskaraldiaren edizio batetik hurrengora bitartean egokitu den Euskararen Eguna izan da 2019koa. Horregatik, abenduaren 3ko ekitaldi instituzionala Euskaraldiarekin erabat lotuta ez egon arren, bat etorri da bere filosofiarekin.

“Bide berriak, modu berriak” lelopean, ekitaldian, eremu ezberdinetan gauzatzen ari diren aurrerapausoak irudikatzea izan da asmoa; baita estrategia berriak adostasunarekin, elkarlanarekin, parte-hartzearekin eta ilusioarekin lotzea ere.

Elkarlan bide luze baten emaitza

Urteak dira Sorland agentzia Euskaltzaleen Topagunearekin lanean hasi zela. Tartean, duela hamarkada bat, “Euskarak 365 Egun” kanpaina jarri genuen abian. Ideia nagusia euskararen alde praktikoa sustatzea zen, herritarren artean ez ezik denetariko elkarte, erakunde zein enpresetan.


Urteetako elkarlanak ekarri gaitu Euskaraldiraino.

Esloganean bigarren edizioaren berrikuntza horiek jaso nahi izan ditugu (egun, jende, gune eta une gehiago) eta hortik dator “Gehiago, gehiagorekin, gehiagotan” goiburua. Marka irudi berrituak ere norbanakotik kolektibora egiteko jauzi hori irudikatzen du.

Hamaika egun euskaraz bizitzeko

2018. urteko Euskaraldia azaroaren 23tik abenduaren 3ra arte hamaika egunez euskaraz bizitzean oinarrituko da. Ekimen hau Topaguneak eta Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako sailburuordetzak jarri dute, elkarlanean 2016. urtean “Egian euskaraz bizi nahi dugulako” proiektuari jarraituz. Orain Euskal Herri osora zabalduko den erronka bat.

Sorlandek sortu ditu ariketa sozial honen estrategiaren nondik norakoak, izena, irudia eta euskarri guztien planteamendua eta diseinua. Irudiaren hasierako sorrera egin du Sorlandek: irudi hori modu askotan garatu daitekeen kolore eta formekin diseinatua da, izan ere, kanpainak urte bete luzea egin behar du bizirik eta eboluzionatu beharra dauka.

Sorland topagunearen ondoan egon da marka nortasun berri bat sortzeko.
Kanpainaren indar-ideiak finkatu ditugu, xede-taldea, komunikazio helburuak, kanalak eta eginkizun orokorrak. Bestalde, marka nortasunaren erabilera egoki bat nola egin ere biltzen du kanpaina manual honek.

Euskaraldia 2018 ekimenak, Sorland gertu izan du proiektua martxan jarri eta bere lan-talde propioa sortu duen arte. Orain guri beste herritarrekin batera ekimen honetan parte hartzea besterik ez zaigu falta.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies